שאלות ותשובות על הקו הטלפוני של ער"ן 1201

פורום תמיכה נפשית, בו אתם יכולים לקרוא, לשתף, ולשוחח עם מתנדבי ער"ן

המנהלים: ערן תמיכה 1, רינה מנהלת פורום, ערן תמיכה 3

שאלות ותשובות על הקו הטלפוני של ער"ן 1201

הודעהעל ידי רינה מנהלת פורום » 04 דצמבר 2014, 19:27

ביום רביעי ה10.12 בין השעות 20:00-22:00 תתארח בפורום טל פרי, מנהלת סניף ער"ן ירושלים. טל תענה על שאלות שלכם בנוגע לפניות לקו הטלפוני. אלו שיש להם ניסיון בפניות לער"ן באמצעות הטלפון, ואלו שעדיין לא ניסו ומעוניינים לדעת יותר על מהות השרות, ההבדל בין פניה לטלפון לבין פניה לצ'אט או לפורום, וכל מה שעולה על דעתכם. אתם מוזמנים להציג שאלות ( אפשר כבר להתחיל), השאלות יועברו לטל והיא תענה עליהן במרוכז ביום רביעי.
רינה מנהלת פורום
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 1055
הצטרף: 29 אוגוסט 2011, 18:29

שאלה של יובל

הודעהעל ידי רינה מנהלת פורום » 04 דצמבר 2014, 19:28

ער״ו 1201.
נושא כאוב מורכב שאני נאבק במעוות עם היכולות שלי עם רוח הלחימה ממציאות שבאה לעזור ויוצאת מזיקה-1201. ניהול תכתובת עם גורמים בער״ן ארצי.
בקצרה המוקד לא עונה על דרישת המענה לצורך שרות נפשי בעת מצוקה ובכלל. אין כח אדם לאייש את כמות הפניות ואת משמרות שבת החג הלילה וכו - המשמרות החמות ללא יכולת מענה.הפונה שהינו שייך לאוכלוסיה שמאופיינת בחוסר אונים ממצבים וכו שמצפים למישהו לדבר שיענה לטלפון. וכל מה שקורה באופן כרוני תקופה ארוכה מנוסח ע״י גורמי מפתח במערכת לבעיות טכניות.
בפועל מה שעובר על המתקשר היה התקשרות מענה אוטומטי שמתקדם באופן אוטומטי ואחרי כמה גלגולים שלמים פשוט פולט אותך מהמערכת בקול תפוס עצבני. לאחרונה הוחלפה הטלפוניה גילגול העינויים יותר קצר אך עדיין פולט אותך בהתנצלות כלשהי.
יש גם התייחסויות לנושא בכמה נושאים ותגובות בפורום.
לא נראה לי שאתם מביאים אורחת מער״ן י-ם בנושא 1201. ותרצו להתעסק בתמונה קשה מאוד שבראש ובראשונה גורמת נזק למתקשר שמצפה לאוזן קשבת או לבר שיח אבל המציאות המתוארת כאן טופחת על פניו ופולטת אותו כך שלפני 1201 הרגיש x כאב וכו ואחרי שרות 1201 הוא כבר מרגיש 2x כאב וכו.
המאבק לאי השלמת עם מצב 1201
באמונה בצדקת הדרך
ועם היכולת לחיות עם עצמך בשלום
רינה מנהלת פורום
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 1055
הצטרף: 29 אוגוסט 2011, 18:29

שאלה של יפעתט

הודעהעל ידי רינה מנהלת פורום » 04 דצמבר 2014, 19:29

שאלה לטל
לפני כמה חדשים התקשרתי בפעם הראשונה לטלפון של ער"ן 1201, ענתה לי תורנית שנשמעה צעירה. בפעם הראשונה בחיים שלי הצלחתי לדבר עם מישהו על מה שמאד מטריד אותי ולא יכולתי לשתף אפחד מהמשפחה או חברה. בהתחלה היה לי קשה להסביר אבל היא הצליחה לגרום לי לדבר ואפילו בכיתי. אני הרגשתי שהיא מאד מבינה אותי ומאד מקשיבה ולקראת סוף השיחה איתה שהיתה ממש ממש ארוכה ( אולי שעה) אמרתי לה שהיא הורידה לי אבן מהלב ושאלתי אותה אם אני יכולה לדבר איתה עוד פעם. היא הסבירה לי את הכללים של ער"ן ואמרה גם שכל התורנים טובים וישמחו לדבר איתי. הצטערתי אבל קיבלתי את זה.
בפעם אחרת שדיברתי ענה לי תורן ובעצם הייתי צריכה לספר לו את כל הסיפור שלי מחדש וממש לא היה לי כוח לזה. הוא היה נחמד והשתדל אבל זה לא כל כך עבד. מאז אני מנסה לפעמים להתקשר אולי כדי לדבר עם אותה תורנית אבל זה לא הצליח לי.
כתבתי פה בפורום הודעה וגם פה התייחסו בהבנה וקיבלתי כמה עצות טובות וגם תמיכה, וכאן אני לא צריכה לספר מחדש את כל הסיפור כי זה נשאר כתוב.
בכולופן, אני ממש רוצה להגיד תודה לתורנית ההיא שבזכותה התחלתי לפתוח את הסיפור שלי וקצת חבל לי שאני לא יכולה להגיד לה את זה בשיחה ישירה
רינה מנהלת פורום
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 1055
הצטרף: 29 אוגוסט 2011, 18:29

שאלה של קשת

הודעהעל ידי רינה מנהלת פורום » 04 דצמבר 2014, 19:31

הקו הטלפוני הרבה יותר זמין מאשר שירותי האינטרנט..
כשהעזתי לפנות בפעם הראשונה וכו הבנתי את ההבדלים.
אבל לעיתים לא היה מענה מספיק מדויק ויצאתי מהשיחה ממש בהרגשה כאילו זה בלי קשר הנושא שהעיליתי
בהתחלה שןמעים - ערן שלום . ואז שקט... קצת קשה להתחיל אחרי פתיחה כזאת ...
אז אני אמרתי - שלום עם מי אני מדברת ?
וקיבלתי תשובה - עם ערן !!!
נו אז אני אמורה לפתוח בשיחה.....
קצת קשה לי ככה..
אבל באמת אני מאוד מעריכה אתכם , אבל יש משהו מאוד רישמי בתחילת השיחה שגורם לי לפחד להתקשר שוב.

מה באמת המצבים שבהם צריכים או מוכרחים להתקשר ????????
אני מרגישה מצוקה לפעמים בתדירות גבוהה ביום ולפעמים פחות......
רינה מנהלת פורום
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 1055
הצטרף: 29 אוגוסט 2011, 18:29

שאלה של עמית

הודעהעל ידי רינה מנהלת פורום » 09 דצמבר 2014, 19:03

שאלה על הקו לחיילים
ראיתי באתר שיש לכם קו ער"ן לחיילים, רציתי לדעת אם התורנים שעונים בקו הזה הם אותם תורנים שעונים לכולם או שאילה תורנים שקבלו הכשרה מיוחדת ומתמחים בבעיות שמאפיינות חיילים. לפני כמה חודשים הייתי ממש על הפנים בגלל בעיות שקשורות לתפקיד שלי בצבא ודיברתי עם תורנית שהיתה מאד נחמדה וניסתה לעזור אבל הבנתי שהיא ממש לא בקטע של צבא ולא ממש הבינה אותי.
תודה
עמית
רינה מנהלת פורום
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 1055
הצטרף: 29 אוגוסט 2011, 18:29

Re: שאלות ותשובות על הקו הטלפוני של ער"ן 1201

הודעהעל ידי טל ערן ירושלים » 10 דצמבר 2014, 19:43

שלום לכל המשתתפים, המתעניינים, הכותבים.
לכבוד לי להתארח הערב בפורום של ער"ן.
אני מבקשת להתייחס לארבע התגובות שכבר נשלחו.
ליובל:
הבעיה של עומס פניות ושל מענה לא מספיק היא כנראה תופעה בלתי נמנעת של שירות כמו ער"ן. שיחת הטלפון היא השירות, ולכן הטלפון נתפס לפרקי זמן ארוכים. ער"ן עושה מאמצים מסוגים שונים כדי להרחיב את אפשרויות המענה, כולל השינוי הטכנולוגי שנעשה לאחרונה ושאותו ציינת. כיוון שמדובר במתנדבים, ולא באנשים שזו עבודה בשכר בשבילם, אין אפשרות לחייב אותם לאייש משמרות מסוימות. ולכן לא פעם המענה חסר. עם זאת, אני מבקשת להציג את הצד המואר של הירח הזה: אנחנו עונים על כ-120,000 פניות בשנה! זה ממש ממש הרבה. אז במצב הזה, עם מספר כזה של פניות שנענות, אנחנו משתדלים לגייס משאבים שיאפשרו לנו להרחיב את הפעילות, ולגייס מתנדבים מתאימים שיעברו הכשרה ויאיישו את הקווים, בתקווה שכל שיחה בכל שעה תיענה.

ליפעת:
החוויה שאת עברת, לפגוש בטלפון מישהי שכל כך מבינה אותך וכל כך מאפשרת לך להתבטא, זו בעיניי פסגת האפשרויות שער"ן יכול להציע. אני מאחלת לכל אחד חוויה כזאת. אני חושבת ומאמינה שהחוויה הזאת נותנת תקווה לכל אדם שאפשר למצוא מישהו בעולם שיבין אותו, ולכן חשוב מאוד לחפש אנשים כאלה. ער"ן על פי הגדרתו ומהותו הוא גוף שנותן "עזרה ראשונה נפשית". כדי לקבל עזרה על בסיס מתמשך, צריך לפנות לאנשים או גופים אחרים שזה תפקידם וזו סמכותם המקצועית, למשל פסיכולוגים/יות ועובדים/ות סוציאלים/ות. אנחנו נוהגים להגיד שער"ן הוא רק תחליף רגעי לדברים טובים כמו חבר או חברה, מטפל/ת, הורה. הרגע המוצלח הזה יכול לתת את התקווה והכוח לחפש את הדבר האמיתי.

לקשת:
בעניין המענה הלא מדויק, אני מניחה שזה משהו שקורה. לפעמים יש מזל ענק, כמו מה שיפעת סיפרה, ומוצאים כמעט "נפש תאומה". ולפעמים לא. מכיוון שיש בער"ן המון מתנדבים, פתוחה לך האפשרות לנסות עוד פעם, ואפילו עוד פעם. יכול להיות שתפלי על מישהי/ו טוב עוד יותר.
בעניין הפתיחה הרשמית, זה דבר שאף פעם לא חשבתי עליו, ואני מודה לך על ההערה הזאת. אני זוכרת ששמעתי לא פעם אנשים שאומרים לי בקו: "אני לא יודע איך להתחיל." אם אומרים את זה, זה מיד מגייס מצד המתנדב עזרה בגישור על הקושי של ההתחלה. אז אני יכולה להציע לך, אם זה יקרה שוב, לחשוב על משפט כזה שיגשר. אני מצדי אחשוב גם איך אפשר לעשות את הפתיחה יותר רכה.
כתבת שהבנת מהם ההבדלים בין שני סוגי השירות של ער"ן. אם תרצי להרחיב אני אשמח לשמוע (לראות בעצם) מהי ההתרשמות שלך.

לעמית:
היום כל המתנדבים של ער"ן עוברים הכשרה לתת מענה בקו לחייל של ער"ן. אין לנו ציפייה שכל המתנדבים יהיו מומחים בצבא ובכל המערכת הצבאית. המומחיות שלהם ממשיכה להיות בשיחה עם בני אדם (וגם חיילים הם בני אדם (: ). הם אמורים לדעת יותר על המשמעות הפסיכולוגית של הגיוס לצבא, וכמו תמיד הם אמורים לדעת לזהות מצבים שבהם הם צריכים להתייעץ עם אנשי מקצוע בער"ן שהגיעו מהצבא ושזו המומחיות שלהם.
טל ערן ירושלים
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 2
הצטרף: 25 ספטמבר 2011, 13:02

Re: שאלות ותשובות על הקו הטלפוני של ער"ן 1201

הודעהעל ידי קשת » 21 דצמבר 2014, 10:14

היי.
ההתרשמות שלי היא כזאת , ערוצי האינטרנט לדעתי הרבה יותר זמינים ומאפשרים להרגיש חופשיות ולהרגיש בנח.
המייל הצאט ובעיקר הפורום מאוד מצאו חן בעיני.
ודרך שיחה זה הרבה יותר חי והרבה יותר רישמי ומחייב
קשה להרגיש נצרך ולהרגיש אחד שצריך עזרה נפשית דחופה...
זה קצת הלחיץ אותי להתקשר....
למרות שבערבים הארוכים והקרים של החורף קשה להיות לבד עם כל ההתמודדויות.
טוב שיש את ערן.
הלוואי הייתי משתפת בפורום מגיל יותר צעיר.
והייתי מודעת לרצון שבי וליכולת לקבל עזרה.
תודה..
קשת.
קשת
 
הודעות: 881
הצטרף: 25 ספטמבר 2013, 10:51

Re: שאלות ותשובות על הקו הטלפוני של ער"ן 1201

הודעהעל ידי טל ערן ירושלים » 21 דצמבר 2014, 15:21

הי קשת, תודה על התגובה. נראה לי שיש פה גם עניין של הרגל וגם עניין של פער דורות (דווקא המבוגרים היום הם אלה שמעדיפים שיחת טלפון), ויש גם טעם אישי. שיהיה לך בהצלחה!
טל ערן ירושלים
מתנדב ער"ן
 
הודעות: 2
הצטרף: 25 ספטמבר 2011, 13:02

שאלה לרינה מנהלת פורום

הודעהעל ידי HHW » 13 ינואר 2016, 21:36

איך אני מוחקת מהאתר את כל ההודעות, תגובות שכתבתי
איך אני מוחקת חשבון שרשמתי באתר

תודה
קרן.
HHW
 
הודעות: 9
הצטרף: 30 דצמבר 2015, 19:59


חזור אל ער"ן - פורום פתוח

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו 14 אורחים